ری‌را

تمامی محصولات هر چهار طرح عادی، مادران، خودروهای فرسوده و خودروهای برقی تا پایان امسال تحویل مشتریان خواهد شد

هفته گذشته مراسم اولویت‌بندی (قرعه‌کشی) درخواست‌های ثبت‌شده خرید محصولات ایران‌خودرو در طرح‌های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، جایگزینی خودروهای فرسوده، متقاضیان عادی و خودروهای برقی با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی برگزار شد. محصولات عرضه‌شده در این طرح شامل پژو i۲۰۷ با موتور TU۳، تارا دستی، تارا اتوماتیک، ری‌را، هایما اس۷، هایما اس۵، هایما X۷، سورن‌پلاس بنزینی XU۷، پژو۲۰۷ هاچ‌بک فرمان هیدرولیک، راناپلاس و دو محصول برقی FAW بستیون NAT و لونا GRE به دو صورت فوق‌العاده و پیش‌فروش است.

ظرفیت درنظر گرفته‌شده برای محصولات عرضه‌شده، ۳۰ درصد برای متقاضیان طرح عادی، ۵۰درصد برای متقاضیان طرح خانواده و جوانی جمعیت و ۲۰درصد برای متقاضیان طرح خودروهای فرسوده است. اسامی نفرات برگزیده در این اولویت‌بندی، اوایل هفته جاری پس از تایید نهادهای مرتبط ازجمله ناجا، سازمان ثبت احوال و... اعلام خواهد شد. تمامی محصولات هر چهار طرح نیز تا انتهای سال جاری تحویل مشتریان خواهد شد.

از هر چهار متقاضی یک نفر خواهان «ری‌را» است

در طرح اخیر ثبت‌ درخواست خرید محصولات ایران‌خودرو شامل متقاضیان عادی، مشمولان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و مشمولان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، ری‌را انتخاب یک‌چهارم از مجموع بیش از ۳میلیون نفری متقاضیان بوده است. براساس آمارها درمجموع بیش از ۸۵۵هزار نفر از متقاضیان در این مرحله، خودرو ری‌را، نخستین کراس‌اوور ملی را در اولویت‌های خود برای ثبت سفارش خودرو قرار داده‌اند. طراحی این خودرو که امسال به مشتریان عرضه خواهد شد، مطابق با استانداردهای روز بوده و در سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی بالا قرار دارد.

نخستین کراس‌اوور ملی با ۶۸درصد داخلی‌سازی

خودرو ری‌را، جدیدترین محصول گروه صنعتی ایران‌خودرو و نخستین کراس‌اوور ملی با ۶۸ درصد داخلی‌سازی است که برای نخستین بار در این طرح به بازار داخلی عرضه خواهد شد. طراحی و تولید این محصول در راستای پاسخ‌گویی به نیازهای روز بازار خودرو بوده و در کنار تامین نیازهای داخل، با نگاه صادراتی و سودآوری و با کیفیت بسیار بالا تولید شده است.

از مشخصات فنی این محصول می‌توان به برخورداری از موتور EF۷P توربوشارژ با حجم ۱۶۴۵سی‌سی، توان ۱۶۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۴۰ نیوتون‌متر اشاره کرد. انتقال قدرت در ری‌را از طریق یک گیربکس اتوماتیک از نوع AT شش‌سرعته به چرخ‌های جلو صورت می‌گیرد. شتاب صفر تا ۱۰۰کیلومتر بر ساعت این خودرو ۱۰.۴ثانیه اعلام شده است. حداکثر سرعت ری‌را نیز ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

مصرف سوخت ری‌را در چرخه ترکیبی ۷.۳لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده که با توجه به حجم و قدرت موتور، عدد قابل‌قبولی است و در حد رقبای مونتاژی قرار دارد. موتور ری‌را استاندارد آلایندگی یورو۵ را پاس می‌کند و قابلیت ارتقا به استاندارد یورو۶ را نیز دارد. از نظر ابعاد، ری‌را ۴۳۳۴میلی‌متر طول، ۱۸۰۸میلی‌متر عرض و ۱۶۳۸میلی‌متر ارتفاع دارد. فاصله بین دو محور این خودرو ۲۶۰۵میلی‌متر است که فضای کابین مناسبی را فراهم می‌کند. وزن خالص ری‌را ۱۴۲۵ نیز کیلوگرم است. فرمان این خودرو برقی و سیستم تعلیق آن در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع اکسل پیچشی است.

امکاناتی که برای اولین‌بار در یک خودرو داخلی عرضه می‌شوند

سیستم کمکی حرکت در سربالایی و کنترل سرعت در سرازیری از ویژگی‌های جدیدی هستند که برای اولین بار در یک خودرو داخلی ارائه شده‌اند. سیستم‌های کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، ترمز ضدقفل همراه با توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و ترمز کمکی نیز از دیگر امکانات ایمنی ری‌را هستند. از نظر سیستم‌های کمک‌راننده نیز ری‌را به کروزکنترل، دوربین ۳۶۰درجه و سنسورهای پارک جلو و عقب مجهز شده است.

صندلی‌های برقی راننده و سرنشین جلو با قابلیت تنظیم در چند جهت، از ویژگی‌های لوکس این خودرو هستند. سنسور پایش فشار باد تایر، چراغ‌های گردشی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های جانبی برقی با قابلیت گرم‌کن و درِ برقی صندوق عقب با حسگر پا از دیگر امکانات رفاهی ری‌را هستند.

سیستم سرگرمی و اطلاعات ری‌را شامل یک نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی است که قابلیت اتصال به تلفن همراه را دارد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد ری‌را، سیستم کانکتد (متصل) است که امکان کنترل برخی عملکردهای خودرو از راه دور را فراهم می‌کند. این سیستم همچنین اطلاعات مختلفی از وضعیت خودرو را به‌صورت آنلاین در اختیار راننده قرار می‌دهد.

طراحی جذاب و به‌روز «ری‌را»

ری‌را طراحی به‌روز و بسیار متفاوتی نسبت به دیگر خودروهای داخلی دارد. مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی ظاهری ری‌را شامل گرافیک و جانمایی چراغ‌های مختلف جلو و عقب، جلوپنجره، سپرها، رنگ متضاد برای سقف و ستون‌ها، ستون C عریض‌، قطعات پلاستیکی مشکی در اطراف گلگیرها و پایین درها، دو خروجی اگزوز و خط عریض مشکی‌رنگ روی در صندوق هستند که به قاب مشکی شیشه عقب و اسپویلر سقفی متصل می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی طراحی داخلی ری‌را نیز استفاده از دو نمایشگر ۱۲اینچی به‌هم‌پیوسته روی داشبورد است که نمایشگر سمت راننده به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتال عمل می‌کند و نمایشگر مرکزی وظیفه کنترل سیستم سرگرمی و تنظیمات خودرو را بر عهده دارد. از دیگر ویژگی‌های نمای داخلی ری‌را، فرمان دی‌کات، دکمه‌های روی غربیلک فرمان، اهرم دنده خلبانی، کنسول مرکزی با طراحی شناور و دکمه‌های روی آن مانند ترمز برقی، اتوهلد، کنترل حرکت در سربالایی و سایر تنظیمات، نورپردازی محیطی LED و کیفیت نسبتا خوب مواد به‌کاررفته در داشبورد و تودری‌ها و... هستند. گفتنی است؛ صندوق عقب ‌ری‌را نیز ۴۱۰ لیتر ظرفیت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =